مصاحبه آرشیو خبر ها
تیم ملی فوتبال ایتالیا در دستان جانلوئیجی بوفون!

تیم ملی فوتبال ایتالیا در دستان جانلوئیجی بوفون!

 

تصورش براي تيفوسي‌هاي بيانكونري شبيه تحقق يك آرزوي بزرگ است. بازگشت دوباره جانلوئيجي بوفون به تيم ملي ايتاليا با سمتي جديد مي‌تواند آنقدر هيجان‌انگيز باشد كه براي تماشاي آن روز ساعت‌ها را شمارش كنيم. اما ماجرا چسيت؟ در ميان پيشنهادات و توصيه‌هاي فراواني كه در هفته‌هاي گذشته به سنگربان اسطوره‌اي يوونتوس شده است؛ اين بار يكي از همبازيان سابق او متفاوت‌ترين پيشنهاد را به جي‌جي و مسئولان فدراسيون فوتبال ايتاليا داده است.

 

فرانچسكو تولدو سنگربان سابق تیم ملی ایتالیا در گفتگو با وب‌سایت چینی sportscn با اشاره به خداحافظی همبازی سابقش در تیم ملی ایتالیا، او را سرمربی بالقوه آتزوری در آتیه‌ای نزدیک دانست.

 

 

تولدو در ابتدای این گفتگو با اشاره به سالهای نه‌چندان دورِ همراهی با جانلوئیجی بوفون در تیم ملی ایتالیا بیان كرد:

 

من سالها با بوفون همبازی بودم و در سراسر سالهایی كه در كنارش بودم جز لذت از او ندیدم. همیشه در تیم ملی به من احترام ویژه‌ای می‌گذاشت. با اینكه شش سال از او بزرگ‌تر بودم اما جی‌جی همیشه برایم الهام‌بخش بود. ما سالها رقابتی سالم در كنار یكدیگر داشتیم و افتخار می‌كنم كه فرصت همبازی شدن با او در تیم ملی ایتالیا را پیدا كردم.

 

وی با اشاره به خداحافظی بوفون از یوونتوس در 40 سالگی، خاطرنشان كرد:

 

تصمیم بوفون در ترك یووه را درك می‌كنم. در هر حال باید پذیرفت كه او دیگر آن دروازه‌بان جوانِ سابق نیست. اما هرچند دوران فوتبالی او به نقاط پایانی‌اش نزدیك شده اما نمی‌توان حقیقتی كلیدی در مورد او را انكار كرد: او تا سالهای سال بهترین و بزرگ‌ترین الگوی دروازه‌بانانی در فوتبال ایتالیا خواهد بود.

 

تولدو در پیشنهادی عجیب با اشاره به توانمندی‌های بوفون، از حضور او در تیم ملی ایتالیا در سالهای آینده دفاع كرد و گفت:

 

من او را گزینه‌ای بسیار مطلوب برای نشستن بر نیمكت تیم ملی ایتالیا در سالهای آتی می‌دانم. تجربه فنی و شخصیت كاریزماتیك او می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور باعث پیشرفت‌های فراوانی در فوتبال ایتالیا شود. فدراسیون فوتبال ایتالیا می‌تواند روی واگذاری تیم ملی به او در آینده، فكری جدی كند.

 

تولدو كه از سال 1995 تا 2004 یكی از دروازه‌بانان تیم ملی ایتالیا بود، 28 بار با لباس آتزوری در رقابت‌های مختلف به میدان رفت كه بهترین دوره‌اش مربوط به جام‌ملت‌های اروپا در سال 200 بود؛ جاییكه كه در غیاب جانلوئیجی بوفونِ مصدوم، وظیفه حراست از دروازه تیم ملی كشوش را بر عهده گرفت. او كه سالها در باشگاه‌های فیورنتینا و اینتر میلان به بازی مشغول بود، در سال 2010 و در سن 39 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی كرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: